Saturday, June 20, 2009

Muslimah Sempurna Itu...


Saya menatap foto sosok rupawan itu di Facebook berkali-kali...

Manis sekali wajahnya, hangat betul senyumannya

Saya terpaku, rasanya ada sakit yang menohok dada saya

Belum lagi hijab yang menutupi auratnya,

Saya kalah telak, seketika kebanggaan saya luruh lantak

Tiada keraguan mengapa dulu kamu meninggalkan saya untuk dia

Perempuan sempurna itu…

Muslimah suci dengan hijab itu…

(‘Informatika’ cinta ‘lingkungan’…sigh!)

Saya menyerah…

Saya menyerahkan kamu sepenuhnya untuk dia..

Untuk senyum manis penuh kehangatan yang akan kamu peroleh darinya

Untuk cintanya yang lebih suci daripada yang pernah saya tawarkan untukmu

Saya menyerah segalanya di depan perempuan anggun berhijab itu

Betapa kalian berdua pasangan beruntung yang dikarunia Allah…

Semoga dirimu kelak peroleh bahagia dan barokah dengan muslimah sempurna itu…

Wahai mantan kekasihku…^^


No comments: